Burmistrz Lewina Brzeskiego zaprasza do korzystania z bezpłatnego mobilnego systemu powiadamiania i ostrzegania SISMS. Zarejestruj się już dziś na stronie: https://www.sisms.pl/rejestracja/nadawca/00129225/Gmina-Lewin-Brzeski

×
Wyszukaj w serwisie
×

Wizyta w parku rozrywki edukacyjnej „Ogrody Doświadczeń. Humanitarium”

W bieżącym roku szkolnym gimnazjaliści z Lewina Brzeskiego mieli możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach edukacyjno-dydaktycznych realizowanych w ramach projektu pn. Kapitalne szkoły obszaru Brzeskiej Wsi Historycznej. Od kwietnia do czerwca odbywały się zajęcia poszerzające wiedzę i umiejętności z języka polskiego, języka angielskiego i języka niemieckiego oraz bloku przedmiotów matematyczno przyrodniczych. Ponadto prowadzone były zajęcia z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, a także gier logicznych i strategicznych. Uczniowie pracowali w małych – dwunastoosobowych grupach – w blokach dwugodzinnych. Zdobywanie wiedzy pozalekcyjnej umilał smaczny poczęstunek.

Dopełnieniem zajęć prowadzonych na terenie gimnazjum był wyjazd 24 czerwca br. do parku rozrywki edukacyjnej „Ogrody Doświadczeń. Humanitarium” we Wrocławiu, który jest wyjątkowym miejscem łączącym edukację z zabawą. Uczestnicy wycieczki (niespełna 90 uczniów) mieli możliwość zwiedzania interaktywnej wystawy podzielonej na kilka sekcji tematycznych. Obserwowali jak działa ludzkie ciało i zmysły. Wystawa składała się z ponad 50 eksponatów podzielonych na działy: Ciało Człowieka, Świat Zmysłów, Fizyka na Wesoło, Genetyka, Medycyna oraz Ekologia i Energia. Ogromnym zainteresowaniem gimnazjalistów cieszyło się Studio Telewizyjne, gdzie każdy mógł sprawdzić się w roli prezentera.
Integralną częścią wizyty w Humanitarium były warsztaty w laboratorium, podczas których uczniowie poznawali różnicę między kwasami i zasadami, samodzielnie wykonywali doświadczenia chemiczne – określali PH produktów używanych zazwyczaj w domu (m. in. mydła, proszku do prania, soku z cytryny, napoju gazowanego). Wykorzystując szkło laboratoryjne mieli możliwość uzyskiwania różnorodnych barw i ich mieszania, w tym celu wykorzystywali wskaźnik kwasowo-zasadowy– wywar z czerwonej kapusty. Zajęcia były dla gimnazjalistów bardzo interesujące i chętnie wcielali się w rolę młodych naukowców -chemików.
Po tak wielu wrażeniach związanych ze zwiedzaniem interaktywnej wystawy
i prowadzeniem doświadczeń w laboratorium nadszedł czas na sprawdzenie się w grze terenowej. Uczniowie podzieleni zostali na dwunastoosobowe grupy, otrzymali mapkę okolic Humanitarium, musieli znaleźć po dwa punkty kontrolne i rozwiązać umieszczone w nich zadania. Okazało się, że ta część wycieczki była równie atrakcyjna jak poprzednie. Gimnazjaliści ochoczo podjęli wyzwanie, choć zadania i łamigłówki nie należały do najprostszych i wymagały dobrej współpracy grupowej, poradzili sobie błyskawicznie.
Wyjazd do parku rozrywki edukacyjnej Humanitarium należy zaliczyć do bardzo udanych, o czym świadczą spostrzeżenia uczniów cytowane poniżej. Ponieważ zajęcia
w ramach projektu pn. Kapitalne szkoły obszaru Brzeskiej Wsi Historycznej będą kontynuowane po przerwie wakacyjnej, liczymy, że uda się jeszcze raz zorganizować równie udaną wycieczkę.
 
Wypowiedzi uczniów nt. wyjazdu do Humanitarium:
Łukasz: Na wycieczce do Wrocławia najbardziej podobały mi się eksperymenty. Dzięki nim mogłem odpowiedzieć sobie na wiele pytań, na które nie znałem wcześniej odpowiedzi.
Paulina: Najbardziej podobały mi się w Humanitarium doświadczenia i możliwość poznania budowy człowieka, mierzenie sobie pulsu, test na szybkość oraz sprawdzenie, jak się odżywiam i czego mi brakuje w organizmie.
Julia: Najbardziej podobały mi się doświadczenia oraz szukanie i rozwiązywanie zadań, dlatego że mogliśmy się zgrać, współpracować ze sobą. Wycieczkę uważam za udaną.
Maciek: Mnie najbardziej podobały się zajęcia chemiczne, ponieważ mogłem utrwalić rzeczy, których nauczyłem się w szkole, a po za tym to jeszcze te gry strategiczne, a to dlatego, że mogliśmy wysilić nasze szare komórki (nareszcie coś dla mnie), fajne było jeszcze studio telewizyjne, bo można się było sprawdzić w roli prezentera.
Agata: Na wycieczce najbardziej podobały mi się te zadania, co rozwiązywaliśmy w grupach, ponieważ była miła atmosfera i było ogólnie dobrze. Jeszcze podobały mi się te maszyny, bo pomogły mi zapamiętać informacje o anatomii człowieka.
Łukasz: Podobał mi się ten cały budynek, dlatego że było tam dużo ciekawych rzeczy.
Ola: Podobały mi się te zadania, które mieliśmy w grupach, bo były ciekawe i podobało mi się w autobusie, bo było wesoło.
 
 
Opracowała:
Anna Dobrowolska-Urbanek

DSC00383.jpeg DSC00311.jpeg DSC00316.jpeg

DSC00391.jpeg DSC00323.jpeg  

DSC00341.jpeg DSC00372.jpeg