Burmistrz Lewina Brzeskiego zaprasza do korzystania z bezpłatnego mobilnego systemu powiadamiania i ostrzegania SISMS. Zarejestruj się już dziś na stronie: https://www.sisms.pl/rejestracja/nadawca/00129225/Gmina-Lewin-Brzeski

×
Wyszukaj w serwisie
×

Pielgrzymowanie szlakiem Św. Jakuba

W minioną sobotę na terenie naszej gminy odbyło się przejście szlakiem Św. Jakuba – Drogą Nyską ze Skorogoszczy do Saren Małych. Podczas rozpoczęcia pielgrzymowania, towarzyszyła uczestnikom kamera TVP OPOLE. Nakręcono materiał, który można było obejrzeć w wieczornym Kurierze Opolskim.

Po krótkiej modlitwie w kościele p.w. Św. Jakuba Ap. i wysłuchaniu historii tegoż miejsca pielgrzymi udali się na szlak biegnący przez Raski, obrzeża Lewina i Stroszowic aż do Saren Małych.

Będąc jeszcze w Skorogoszczy, wstąpiliśmy do Państwa Grażyny i Dariusza Ziębów, aby spojrzeć na tą miejscowość z góry. Mianowicie Państwo Zięba, kilka lat temu ratując obiekty przed całkowitym ich zniszczeniem, stali się posiadaczami wieży ciśnień i budynku dawnej przepompowni. Pani Grażyna Zięba opowiedziała nam historię związaną z tymi zabytkami. Dzięki gościnności właścicieli mogliśmy podziwiać panoramę wsi i dolinę Nysy Kłodzkiej ze szczytu wieży.

Po tych niesamowitych widokach udaliśmy się na dalszą wędrówkę. Idąc urokliwą aleją kwitnącej tarniny doszliśmy do miejscowości Raski, a nieco dalej osiągnęliśmy następny przystanek jakim była lewińska żwirownia, gdzie można doskonale odpocząć. Dzięki przeprowadzanej inwestycji turyści mogą usiąść na wygodnych ławkach, a rowerzyści zaparkować swoje jednoślady. Można tez dowiedzieć się ciekawostek na temat okolicznej fauny i flory.

Idąc dalej polnymi drogami dotarliśmy do Saren Małych gdzie przed świetlicą wiejską powitała nas Pani sołtys – Stefania Marchwińska. Bardzo mile nas zaskoczono zorganizowaniem dla pielgrzymów przyjęcia z kawą, herbatą i słodkimi domowymi wypiekami.

Chciałaby serdecznie  podziękować  pielgrzymom za udział w  przejściu,  a Pani sołtys i mieszkańcom Saren Małych za miłe przejęcie i poczęstunek.