Burmistrz Lewina Brzeskiego zaprasza do korzystania z bezpłatnego mobilnego systemu powiadamiania i ostrzegania SISMS. Zarejestruj się już dziś na stronie: https://www.sisms.pl/rejestracja/nadawca/00129225/Gmina-Lewin-Brzeski

×
Wyszukaj w serwisie
×

Kolejny Rajd Rodzinny im. Emilii Nowak Lewińskiej Podstawówki

Po raz kolejny, tradycyjnie  wspięliśmy się na szczyt Ślęży. Tak jak ubiegłego roku, ze względu na wcześniej niesprzyjającą pogodę  wyruszyliśmy dopiero  24 maja. W Lewinie podczas zbiórki przywitała nas mżawka. Jednak wszechobecny internet ma swoje plusy. Uczestnicy rajdu już wcześniej sprawdzili jaka pogoda ma być na Ślęży. Ma nie padać, a to poprawia wszystkim humor i wyruszamy w drogę. Po blisko dwugodzinnej jeździe autokarem, ponad 50 osób staje u stóp Ślęży.

Wędrówkę rozpoczęliśmy od Przełęczy Tąpadła. Żółtym szlakiem mozolnie wspinaliśmy się na górę. Już po kilkudziesięciu metrach zaczęliśmy się rozbierać - jednak nie ze względu na rosnącą gwałtownie temperaturę niestety, ale z gorąca , z wysiłku. I jak zwykle: im młodsze dzieci, tym szybciej zdobyły szczyt. Gdy dotarliśmy na górę, tu zaskoczenie. Dziś właśnie odbywa się 22 bieg na Ślężę. Mnóstwo uczestników  starszych i młodszych. Strach, żeby się nie pogubić. Na szczycie jak co roku spotkaliśmy pana Marka Nowaka-męża śp. pani Emilii- prekursorki rajdu na Ślężę- który polecił nam wejście do podziemi i na wieżę ślężańskiego kościoła. Z zaskoczeniem  podziwialiśmy pięknie wyremontowany wewnątrz kościół, oraz  panoramę gór widoczną z wieży. Okazało się, że nie tak dawno, bo 1 maja tego roku odbyła się wielka uroczystość - podczas Mszy Świętej pod przewodnictwem arcybiskupa Józefa Kupnego świątynia została powtórnie konsekrowana i poświęcona.

W schronisku turystycznym : kawa, herbata, lody. Jeszcze tylko zakup pamiątek, grupowe zdjęcie „do albumu”- i schodzimy. Po półtoragodzinnym marszu  znowu stanęliśmy u stóp Ślęży – tym razem z drugiej strony góry, w Sobótce. Zmęczeni, ale uśmiechnięci i zadowoleni wsiadamy  do autokarów i… nie, nie – to nie koniec naszego rajdu. Wracając zajechaliśmy jeszcze do Ślęzy na Bielanach Wrocławskich, gdzie zwiedziliśmy parkowo-pałacowy kompleks Zamek Topacz z  Muzeum Motoryzacji. A w nim: unikalne w skali kraju polskie pojazdy przedwojenne, z czasów PRL, motocykle, motorowery, kolekcję aut Bentley i Rolls Royce z lat 1933-2005,Forda T, Jaguara i wiele innych. Było na co popatrzeć.

Teraz dopiero - syci wrażeń , mogliśmy wrócić do Lewina. Tradycji stało się zadość.