×
Wyszukaj w serwisie
×

Lewińska podstawówka zdobywa Ślężę !

21 maja  po raz kolejny wyruszyliśmy 54 osobową grupą na Rajd Rodzinny im. E. Nowak. Tym razem postanowiliśmy zmienić troszkę trasę. Rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Ślężańskiego w Sobótce. Tyle lat , a tam jeszcze nie byliśmy. Muzeum mieści się w tzw. Domu Opata – budynku należącym niegdyś do zespołu szpitalnego klasztoru augustianów. Wystawa stała "Dawne wierzenia" prezentuje elementy kultury duchowej uzyskane w trakcie badań wykopaliskowych. Są to m. in. różne typy grobów szkieletowych i ciałopalnych wraz z wyposażeniem – przedmiotami codziennego użytku przydatnymi w życiu pozagrobowym: naczyniami, bronią, ozdobami. Na wystawie zobaczyć też można rekonstrukcję głowy kobiety z okresu neolitu, której grób odkryto w okolicach Sobótki. Wystawa stała "Przyroda Masywu Ślęży" przedstawia wszystkie elementy przyrody występujące w obrębie masywu. Eksponuje skały charakterystyczne dla regionu, a także faunę i florę tutejszych lasów i łąk.

Obejrzeliśmy również wystawę czasową „Trybiki zegara”- zachwycające malarstwo Edwarda Gałustowa.

Na Ślężę tym razem wspinaliśmy się czerwonym szlakiem od strony Sobótki. Zdecydowanie trudniejsza trasa od zwyczajowej Przełęczy Tąpadła. Ale daliśmy radę. Po mozolnej wędrówce w górę nadszedł czas na odpoczynek. Zapiekanki, kiełbaski, lody. Obowiązkowo podziemia w kościółku i taras widokowy z panoramą okolicy. Pogoda wymarzona, ale cóż… pora wracać. Tym razem łagodnym zejściem skierowaliśmy się spacerkiem ku znanej nam przełęczy. A stąd do autokaru. Do zobaczenia na trasie za rok!