Burmistrz Lewina Brzeskiego zaprasza do korzystania z bezpłatnego mobilnego systemu powiadamiania i ostrzegania SISMS. Zarejestruj się już dziś na stronie: https://www.sisms.pl/rejestracja/nadawca/00129225/Gmina-Lewin-Brzeski

×
Wyszukaj w serwisie
×

„TAJEMNICZE WAKACJE ZE ŚWIETLICĄ 2016” JUŻ ZA NAMI

Świetlica Terapeutyczna w Lewinie Brzeskim wakacje rozpoczęła intensywnie, bo aż trzema tygodniowymi turnusami wakacyjnymi pod hasłem „Tajemnicze wakacje ze Świetlicą 2016”.

W sumie zajęcia odbywały się od 27 czerwca do 15 lipca i skorzystało  z nich ponad 120 dzieci z całej gminy Lewin Brzeski. Koszt jednego turnusu wynosił 58zł (wejściówki ). Autokary oraz materiały na zajęcia plastyczno – manualne sfinansowała nasza gmina.

Jak co roku, poza zajęciami zorganizowanymi na miejscu, wyruszyliśmy w Polskę, by zwiedzić bliższe i dalsze zakątki naszej Ojczyzny. We wtorki dzieci, podzielone na grupy, zamieniły się w poszukiwaczy tajemnic i przygód. Każda drużyna  otrzymała bowiem mapę, zgodnie z którą miała pokonywać kolejne odcinki trasy i rozwiązywać po drodze rozmaite zadania. Niewątpliwie najfajniejsze zadanie czekało nas na Rynku, gdzie za prawidłowe rozwiązanie ukrytej zagadki każdy otrzymał lody i soczek. Mniam… Niestety to był dopiero początek długiej wędrówki. Naszym celem był plac zabaw w Kantorowicach, gdzie przy ognisku można  było odpocząć i upiec sobie pyszną (i jakże wyczekiwaną) kiełbaskę.

Tylko podczas 3 turnusu pogoda zrobiła nam psikusa i na grę terenową nie udało się wyjść ze względu na silne opady deszczu. Jednak na wszystko jest rada -  kiełbaski zostały upieczone w piekarniku,  a lody dotarły do nas autem (nie trzeba było po nie iść haha).

Całe szczęście obie wycieczki autokarowe udały się, ponieważ dobra pogoda dopisała. Na każdym turnusie była inna, ale ani deszcz ani zimno nie popsuły nam dobrej zabawy.

Odwiedziliśmy Zamek w Mosznej oraz Zaginione Miasto Rosenau w Pokrzywnej.

Na zamku zamieniliśmy się w czarodziejów rodem z książek o słynnym Harrym Potterze. Gadająca tiara przydzieliła nas bowiem do jednego z czterech domów. Odziani w czarodziejskie szaty ruszyliśmy nie tylko zwiedzać zamek, ale i uczyć się kaligrafii czy na przykład eliksirów.

Natomiast w Pokrzywnej, Zaginione Miasto Rosenau przywitało nas tak wieloma atrakcjami, że nie sposób skorzystać z nich wszystkich w ciągu jednego dnia.

Byliśmy w kinie 7D, w strasznej sztolni, na parku linowym, w interaktywnym ogrodzie wody oraz w parku żywiołów, kręciliśmy się na karuzeli, zjeżdżaliśmy pontonami po specjalnym torze (tzw. Snowtubing), jeździliśmy ciuchcią, widzieliśmy potwora mieszkającego w jeziorze, odwiedziliśmy kamienny krąg oraz wiele innych ciekawych miejsc.

Dzieci uczęszczające na pierwszy turnus, dzięki przepięknej pogodzie, skorzystały również z kąpieli w basenie, znajdującym się na terenie Rosenau. Zaginione Miasto w Pokrzywnej kryje w sobie wiele tajemnic i wie, jak wywołać uśmiech na twarzy każdego dziecka.

Pozostałe dni spędziliśmy w Świetlicy, wykonując różne prace plastyczno – manualne (szycie pacynek, wykonywanie biżuterii, kolorowanie obrazków, rysowanie, układnie koralikowych prasowanek), na sali gimnastycznej oraz na naszej lewińskiej plaży, korzystając z kąpieli słonecznych oraz wodnych. Serdecznie dziękujemy Panu Adamowi Dziasek oraz Panu Romanowi Gołębiowskiemu za poprowadzenie wspaniałych zajęć sportowych dla dzieci oraz Dyrekcji Gimnazjum oraz Dyrekcji Szkoły Podstawowej w Lewinie Brzeskim za udostępnienie sal sportowych na w/w zajęcia. Dziękujemy również naszej lewińskiej policji za poprowadzenie, jak co roku, pogadanki z dziećmi na temat bezpiecznych wakacji.

Trzy tygodnie minęły szybko. Miejmy nadzieję, że dla wszystkich dzieci które z nami były  - ciekawie, miło i … trochę tajemniczo.

Zresztą przekonajcie się sami, oglądając nasze wakacyjne zdjęcia.

Przed nami ciąg dalszy wakacji – malowanie w Świetlicy, porządki. Wszystko po to, by już 1 września ponownie zaprosić dzieci w swoje progi. Już teraz serdecznie ZAPRASZAMY!!!