Burmistrz Lewina Brzeskiego zaprasza do korzystania z bezpłatnego mobilnego systemu powiadamiania i ostrzegania SISMS. Zarejestruj się już dziś na stronie: https://www.sisms.pl/rejestracja/nadawca/00129225/Gmina-Lewin-Brzeski

×
Wyszukaj w serwisie
×

Węgiersko-polskie spotkanie wędkarzy

W dniach 29.08 -02.09 br. mieliśmy przyjemność gościć w naszej gminie wędkarzy z Węgier, wraz z Burmistrzem miasta Szegvar Panem László Gémes. Goście przyjechali na zaproszenie Burmistrza Lewina Brzeskiego Pana Artura Kotary, któremu pragniemy serdecznie podziękować za umożliwienie współpracy między Szegvarem a Lewinem również na szczeblu sportowym jakim jest wędkarstwo.

Nasi goście podczas pobytu w Lewinie mieli okazję, aby przede wszystkim powędkować na naszych wodach, zwiedzić lokalne atrakcje związane z wędkarstwem, spróbować ryb występujących u nas, i wymienić doświadczenia i opowieści  z serii "big fish " :)

Pierwszego dnia goście z Węgier zapoznali się z wodami, których gospodarzem jest Koło PZW Lewin Brzeski, poznali rozmieszczenie terenu, gatunki występujące u nas i mogli spróbować swoich sił w wędkowaniu. W dniu następnym odwiedziliśmy ośrodek zarybieniowy Poliwoda, gdzie Dyrektor Biura Okręgu Pan Jakub Roszuk zorganizował nam pyszne przyjęcie oraz oprowadził po ośrodku pokazując funkcjonowanie gospodarki rybackiej na terenie naszego okręgu. Wędkarze z Węgier mogli skosztować pstrąga i karpia, dwóch wiodących gatunków hodowanych na stawach w Poliwodzie, których walory smakowe bardzo przypadły do gustu naszym węgierskim wędkarzom. Po wizycie w Poliwodzie zabraliśmy naszych gości nad jezioro Turawskie oraz do rybaczówki Okręgu PZW w Opolu, gdzie mogli poobserwować wędkarstwo od strony rekreacyjnej i turystycznej, czym zajmuje się właśnie rybaczówka. Węgrzy podczas naszego zeszłorocznego pobytu w mieście Szegvar byli, oprócz wędkarstwa, zainteresowani również rolnictwem na naszych terenach, gdyż wielu z wędkarzy, których poznaliśmy, posiadało również swoje pola i zajmowało się ich uprawą. Chcąc spełnić życzenia gości zorganizowaliśmy im wycieczkę objazdową do gospodarstw rolnych Pana Scholza znajdujących się na terenie naszej gminy, gdzie mogli zapoznać się z hodowlą bydła mięsnego, danieli i koni oraz wymienić doświadczenia z zakresu rolnictwa. Chcielibyśmy podziękować Panu Scholzowi za udostępnienie i oprowadzenie nas po swoim gospodarstwie, oraz za smaczny poczęstunek.

Ostatniego dnia pobytu Zarząd naszego Koła zorganizował drużynowe zawody dla gości z Węgier. Zawodnicy wędkowali w dwu-osobowych węgiersko-polskich drużynach na wodzie 0.118  w Lewinie Brzeskim. Nasi koledzy poradzili sobie bardzo dobrze, każda drużyna miała ryby, a zwycięzcą został kolega Tibor z Węgier, który wyłowił dwa piękne szczupaki, serdecznie gratulujemy :) Puchary i medale wręczyli Burmistrzowie miasta Szegvar i Lewina Brzeskiego.Wieczorem odbyło się przyjęcie pożegnalne podczas którego Pan Burmistrz Artur Kotara wraz z zastępcą Panem Dariuszem Struskim oraz Prezesem Koła PZW Lewin Brzeski Panem Stanisławem Starzec uroczyście pożegnali naszych gości wręczając upominki,deklarując chęć dalszej współpracy i dziękując za dotychczasową. Rewanżując się Burmistrz Szegvaru Pan László Gémes wręczył własne upominki przywiezione z Węgier oraz zaprosił do odwiedzin Szegvaru.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania i uatrakcyjnienia pobytu naszych gości z Węgier: Panu Burmistrzowi oraz współpracownikom, Pani Uli oraz Panu Leszkowi za zakwaterowanie, Panu Jakubowi Roszuk za zorganizowanie wycieczki do Poliwody, Panu Szolcowi za możliwość zwiedzenia jego gospodarstwa, Panu Jurkowi za tłumaczenie, Panu Pawłowi Dubinie za poczęstunek, oraz wszystkim członkom Zarządu, ,i nie tylko, za prężną organizację, poświęcenie swojego czasu i środków po to by nasi goście byli zadowoleni z pobytu u nas i zechcieli jeszcze nas odwiedzić :)

We were very happy to welcome You in Lewin Brzeski and we are waiting for our next meeting :)

KP

Źródło: http://www.pzw.org.pl/lewinbrzeski/wiadomosci/137616/60/wegierskopolskie_spotkanie_wedkarskie