×
Wyszukaj w serwisie
×

Mieszkanka Gminy Lewin Brzeski uczestniczką Odysei Umysłu

Mieszkanka Gminy Lewin Brzeski, pięknie promowała swój region, będąc uczestniczką finału konkursu "Odyseja Umysłu" w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.

Poniżej znajdziecie Państwo streszczenie tej jakże ciekawej przygody:

"Elektryczniak (Technikum Elektryczne im. T. Kościuszki w Opolu)  był już w wielu miejscach, ale Stany Zjednoczone Ameryki Północnej zdawały się zbyt odległe i niemożliwe do zdobycia. Jednak w tym roku się udało... i to grupie czternastu Odyseuszy pod wodzą trenerów Renaty Kisza-Świątek i Tomasza Śniegury - wśród nich byłam również ja, mieszkanka Lewina Brzeskiego, absolwentka tutejszej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum.

Rankiem wyruszyliśmy spod naszej szkoły na wrocławskie lotnisko, skąd polecieliśmy do Warszawy. Nie obyło się jednak bez problemów i przez opóźniony lot dotarliśmy do celu dobę później niż planowaliśmy. O godzinie 5 rano dojechaliśmy do Michigan State University Lansing, gdzie w tym roku odbywał się 40. Światowy Finał Odysei Umysłu.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy miasteczko uniwersyteckie oraz przygotowywaliśmy się na swoje wystąpienia. Uczestniczyliśmy również w gali rozpoczęcia konkursu. Drugiego dnia pobytu przygotowania do występu szły pełną parą, ponieważ obie drużyny musiały zaprezentować się przed międzynarodowym jury już w piątek.W szranki w Lansing stanęło ponad 900 drużyn, więc konkurencja była ogromna. Nie zabrakło jednak czasu, aby bliżej poznać się z drużynami kumpelskimi, czyli amerykańskimi grupami przydzielonym do opieki, wsparcia i przede wszystkim dobrej zabawy. A tej nie brakowało - wspólne kibicowanie, rozgrywki w kręgle czy nieunikniony handel wymienny na odysejowe pinsy.

Piątek upłynął na szykowaniu się do występu i próbie zabicia tremy. Występy wyszły nie do końca tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.... ale taka jest Odyseja-szalona, zaskakująca i nieprzewidywalna - zajęliśmy miejsca "w połowie stawki".  W sobotę drużyny rozwiązywały problemy spontaniczne, ostatnie zakupy i zwiedzanie Lansing, a wieczorem gala na zakończenie i świetna impreza wszystkich uczestników w amerykańskim stylu - muzyka, prawie zdrowe jedzenie i zwariowani ludzie. I o to w tym wszystkim chodzi. Nie zawsze wszystko jest po naszej myśli, ale zawsze dobrze się bawimy.

Bogato wyposażona w materiały promocyjno - reklamowe Gminy Lewin Brzeski, tj. foldery, mapy, koszulki, gadżety, nawiązałam bliższe znajomości z grupą amerykańskich uczniów z Florydy - kto wie, może w najbliższym czasie część z nich przedłoży nasze "Żwiry" nad plaże Miami ...

Kolejny dzień zaczęliśmy bardzo wcześnie, bo po szybkim śniadaniu wyruszyliśmy w długą drogę do kanadyjskiego miasteczka Niagara Falls. Chyba już nie trzeba pisać, jaki był główny punkt tego etapu wycieczki. A było co podziwiać. Widoki i doznania wymykają się wszelkim porównaniom i żadne słowa nie są w stanie dokładnie opisać tego, co zobaczyliśmy i czego doświadczyliśmy. Żeby w pełni podziwiać piękno wodospadu, zdecydowaliśmy się na rejs statkiem, który niemalże wpłynął pod sam wodospad. Zadbałam o akcent lewiński także tutaj - powstała fotografia promująca akcję "Lewin Biega".

Zmoczeni do suchej nitki, zwiedziliśmy jeszcze urokliwe miasteczko i udaliśmy się do hotelu, aby w dniu kolejnym udać się do Nowego Jorku. To była najdłuższa i najbardziej męcząca cześć naszego pobytu w USA. Ale cali i szczęśliwi zameldowaliśmy się w hotelu i od razu udaliśmy się na zwiedzanie NY, w szczególności Madison Square Garden – efekt piorunujący ;)

Kolejne dni to wizyta w Central Parku, 5th Avenue, Muzeum Historii Naturalnej, Wall Street, Ground Zero oraz spacer po China Town, Brooklyn Bridge. Czas uciekł bardzo szybko i z żalem wylecieliśmy z NY w środę wieczorem, aby 24 godziny poźniej zameldować się we własnych domach.

To była niezapomniana przygoda, a wspomnienia i widoki będą jeszcze długo w naszej pamięci. Nie doszłoby to jednak do skutku, gdyby nie nasi sponsorzy.

Osobiście szczególnie dziękuję Panu Burmistrzowi Arturowi Kotarze za wsparcie mojego udziału w tej pięknej przygodzie.

Wielkie podziękowania składam następującym sponsorom za okazanie wsparcie:
Miasto Opole, Gmina Lewin Brzeski, GABAG, PGE GiEK, NIVER, ELEMONT, EL12, MOSTOPOL, ITAKA, EXPLOMET, BAUMAR, Beta Security System, ECO, MM SYSTEMY, MET-LAN, PROJEKT,  ADMAR.

Zachęcam moich rówieśników, a zwłaszcza młodsze Koleżanki i Kolegów, do uczestnictwa w takich oraz podobnych wydarzeniach - świat stoi przed nami otworem, wystarczy chcieć spróbować swych sił".