×
Wyszukaj w serwisie
×

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to jeden, bezpłatny numer dla całej Polski 800 137 200.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia,
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę:

  • pielęgniarki/położnej, 
  •  lekarską,

w formie telekonsultacji.

W ramach TPK uzyskasz:

  • poradę medyczną,
  •  e–receptę,
  • e–skierowanie,
  • e–zwolnienie.

Porady są udzielane w czterech językach:

  • polskim,
  • angielskim,
  • rosyjskim,
  • ukraińskim.

Istnieje również możliwość skorzystania z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.