Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Uczymy Dzieci Programować"
Od 2019 roku Publiczne Przedszkole nr 1 w Lewinie Brzeskim bierze udział w projekcie edukacyjny "Uczymy Dzieci Programować". Od września jest to już IX edycja projektu. W ramach projektu przeprowadzone zostały cykliczne zajęcia z zakresu dziecięcego programowania. W pierwszym półroczu zajęcia te opierały się przede wszystko o matę do kodowania, na której 4-letnie dzieci rozwijały swoje jedne z pierwszym umiejętności programowania. Od bieżącego półrocza do maty do kodowania dołączył Ozobot. Dzięki niemu dzieci mają możliwość poszerzania swoich wiadomości i umiejętności na temat kodowania.
Główną ideą zajęć jest wszechstronny rozwój ucznia połączony z logicznym myśleniem opartym na odczytywaniu i tworzeniu instrukcji. Podczas zajęć uczeń nabywa niezbędnych umiejętności potrzebnych w dzisiejszym świecie.
Więcej informacji na temat dziecięcego programowania, oraz inicjatyw prowadzonych w tym temacie przez nasze przedszkole, możecie Państwo uzyskać pod poniższymi linkami:
- https://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/relacje,iv-edycja-ogolnopolskiego-programu-uczymy-dzieci-programowac,159608
- https://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/relacje,czekajac-na-swieta-2019-z-uczymy-dzieci-programowac,163260
- https://przedszkolowo.pl/strefa-nauczyciela/relacje,uczymy-dzieci-programowac-przygoda-z-ozobotem-,166514
- https://lewin-brzeski.pl/10302/kodowanie-na-dywanie-dla-najmlodszych.html?searchKey=Greniuch
Autor: Małgorzata Greniuch
Nauka sylabizowania oraz rozpoznawania i nazywania kolorów
Nauka przeliczania i sylabizowania, rozpoznawania kolorów i szeregowania, tworzenie zbiorów względem danej cechy, rozpoznawanie i nazywanie figur
Rozwijanie umiejętności muzycznych, rozpoznawanie dźwięków, tworzenie własnych melodii przy pomocy kolorów
Utrwalanie kierunków oraz ich przemienności
Tworzenie gry zręcznościowej
Budowanie postawy ekologicznej, poznanie zasad gry w sudoku i memory
Utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych, nauka nazw warzyw i owoców
Zakodowane święta - rozwiązywanie zadań przy pomocy instrukcji, utrwalanie umiejętności odczytywania instrukcji
Nauka kierunków, umiejętności poruszania się w otoczeniu: według wskazówek, poruszania przedmiotem; tworzenie trasy wraz z symbolami oznaczającymi daną czynność - przygotowanie do pracy z Ozobotem; praca z Ozobotem i puzzlami