Wyniki ewaluacji zewnętrznej w Przedszkolu Nr 1 w Lewinie
W lutym 2011 r. w Przedszkolu Publicznym Nr 1 prowadzona była Ewaluacja Zewnętrzna. Jej termin i zakres ustalony został przez Kuratorium Oświaty w Opolu. Ewaluacja mała na celu sprawdzenie, na jakim poziomie spełniane są wymagania dotyczące określonych zakresów działalności przedszkola. W placówce badano obszar „Procesy”. Wyniki ewaluacji potwierdzają bardzo wysoki stopień spełniania przez przedszkole wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168 poz. 1324).
Dyrekcja i pracownicy przedszkola dziękują wszystkim rodzicom i partnerom placówki za udział w przeprowadzonych badaniach. Wynik ewaluacji jest naszym wspólnym sukcesem.
Poziom spełniania poszczególnych wymagań z obszaru „Procesy” przez Przedszkole Publiczne nr 1 w Lewinie Brzeskim:
Wymagane | Poziom spełnienia wymagania |
Przedszkole ma koncepcję pracy | A |
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany | B |
Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego | A |
Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są efektem współdziałania nauczycieli | B |
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych | B |
1) poziom A – oznacza bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez placówkę;
2) poziom B – oznacza wysoki stopień wypełniania wymagania przez placówkę;
3) poziom C – oznacza średni stopień wypełniania wymagania przez placówkę;
4) poziom D – oznacza podstawowy stopień wypełniania wymagania przez placówkę;
5) poziom E – oznacza niski stopień wypełniania wymagania przez placówkę.
Ewaluacja w Przedszkolu przebiegała w miłej i przyjaznej atmosferze. Podczas ostatniej wizyty przedszkolaki wykonały swoje najlepsze układy taneczne. Dzieci i ich umiejętności wywarły bardzo duże wrażenie na paniach wizytatorkach.
Katarzyna Puzio
Wyniki ewaluacji i pełen raport dostępne są na stronie internetowej: www.npseo.pl.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z treścią raportu.